Na zakończenie ochotnik odczytuje wszystkie cechy z drzewa.. Jeden z najwybitniejszych polskich poetów, tworzył w okresie romantyzmu.. Najbardziej znane jego utwory to m.in. "Pan Tadeusz" i "Dziady".. - Wie jak zachować się wobec przyjaciela.potrafi zgromadzić wyrazy wokół tematu przyjaźń.. 2.Proszę uczniów o to, aby opowiedzieli w kilku słowach treść bajki.. Temat: Przyjaźń największym prezentem.. Cele operacyjne.. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-807), ul. Prawdziw" przyja æ cechuje otwarte i€szczere porozumiewanie siŒ, szacunek, przebaczenie oraz gotowoœæ do jej rozwijania.. Po pewnym czasie papier składamy na połowę, potem znów na połowę.. 1.Uczniowie uważnie słuchają tekstu.- Określa cechy prawdziwego przyjaciela i dokonuje ich hierarchizacji.. -kształtuje umiejętność słuchania i wyciągania wniosków, Metody pracy: -rozmowy w kręgu ,Mar 24, 2022Opracowuje osobisty plan rozwoju cech prawdziwego G‡ówne myœli 1. wykonuje zadanie samodzielnie i we współpracy z innymi.. Uczniowie dobierają się w pary i losują kopertę, w której są dwie karteczki.. Być przyjacielem To umieć zawsze dziękować I uszczęśliwiać drugiego.. aktywizująca z kartami pracy.. Młodzi czytelnicy znają jego wiersze, np.Dzień Przyjaciela obchodzimy 9 czerwca i można ten fakt wykorzystać do przeprowadzenia z dziećmi zajęć dotyczących koleżeństwa i przyjaźni..
cechy prawdziwego przyjaciela.
"Krąg przyjaźni" - zabawa wprowadzająca do tematu dnia.. Prawdziw" przyja æ cechuje oddanie, lojalnoœæ, zaufanie oraz dotrzymywanie s‡owa.. 1.Wyciszenie uczniów.. 2.Sprawdzam obecność.. Przyjaciel jest w stanie rezygnować z pewnych spraw na jakiś czas tylko dlatego, że Ty go potrzebujesz.. potrafi wykonać działania na mnożenie w zakresie 100. wie jakie cechy powinien mieć prawdziwy przyjaciel.. - Bierze udział w scenkach dramowych.. Dzieci mają tak przejść, aby nikt nie wpadł do rzeki.. zjadasz kanapkę w kącie, tak żeby nie widział?. Zabawa integracyjna "Kładka".. czas trwania: 45 minut.. dzielisz się z nim swoim śniadaniem - 2 pkt.. 5.Nauczyciel przygotowuje wcześniej karteczki na których są wydrukowane nazwy cech dobrego przyjaciela i cech negatywnych, np: dobry, cierpliwy, pomocny, wierny, uczynny, lojalny, szczery, bezinteresowny, wyrozumiały, miły, agresywny, wyśmiewa się, bije innych, nieku .Co robisz?. Dzieci powinny sobie pomagać, aby nikt nie wpadł do rzeki.Wykonywanie zadao i zabaw a) Zadanie: Promyczkowe uszeregowanie - Jakie cechy powinien mied prawdziwy przyjaciel?. Zapamiętajcie, o czym opowiada..
zna i umie wymienić cechy prawdziwego przyjaciela.
1 i ust.. Obejrzyjcie film z recytacją utworu Adama Mickiewicza pt. "Przyjaciele".. "Krzyżówka"Ćwiczenie 1.. Istota koleżeństwa i przyjaźni, wzajemny szacunek, udzielanie sobie pomocy, współpraca (zgodnie z założeniami ścieżki edukacyjnej: wychowanie do życia w rodzinie).. 3.Zapisuję temat na tablicy.. Jeżeli uzyskałeś 0-6 pkt.. Kluczowe pojŒciaPrzyjaciel to… Przyjaciel pomaga, kiedy… Z przyjacielem najlepiej… 5.. Otrzymują po kilka pociętych pasków papieru.przyjaciel powinien pomagać innym przyjaciel powinien być bezinteresowny przyjaciel powinien umieć słuchać mieć przyjaciela to mieć wsparcie w drugiej osobie z przyjacielem można czuć się bezpieczniej i lepiej z przyjacielem można zawsze porozmawiać i mu się zwierzyć przyjaciela można stracić przez nieszczerość i obgadywanie5 CECH prawdziwej PRZYJAŹNI: PRZYJAŹŃ BEZWARUNKOWA - to świadome wyzbycie się wszelkich zależności.. (Na dużej planszy opatrzonej u góry napisem IDEALNY PRZYJACIEL narysujmy uproszczoną sylwetkę człowieka i wpiszmy w nią lub obok niej wszystkie wymienione cechy idealnego przyjaciela.). • Rozmowa dotycząca wrażeń odczuwanych podczas powitania koleżanek i kolegów.. 1.Odzczytuję na głos tekst Ewy Szelburg-Zarembiny pt. "Kot w butach".. "Dokończ zdanie" Każdy uczeń dostaje karteczkę i musi zakończyć zdanie: "Przyjaźń to….".
• Czy Wy sami posiadacie takie cechy?
• Dzieci witają się przy spokojnej muzyce, podając sobie ręce, uśmiechając się i wykonując wobec witanych serdeczne gesty.. - Układa i pisze zdania oznajmujące na temat swojego przyjaciela.. Być przyjacielem To umieć dostrzegać Dobro i piękno, Które posiada każda istota, I potrafić je podziwiać.. Temat: Przyjaźń.. musisz nad sobą popracować, bo nie zasługujesz na prawdziwego przyjaciela.. - Umie współdziałać w grupie.. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż administratorem Państwa danych osobowych jest spółka DAILY DOSE OF BEAUTY SP.. Uczniowie siedzą w kręgu, wokół kartki z napisem "prawdziwy przyjaciel".. 1.Uczniowie zapisują temat w zeszycie.. Jeżeli uzyskałeś powyżej 6 pkt.. To gotowość niesienia pomocy bez oczekiwania czegoś w zamian.PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1.. Czy ktoś mógłby Was nazwać idealnymi przyjaciółmi?Jakie cechy powinien mieć prawdziwy przyjaciel ?. kształcenie postawy koleżeństwa i przyjaźni.. Być przyjacielem To znaczy stanąć u boku tego,Zwrócenie uwagi na cechy, jakie powinien mieć prawdziwy przyjaciel.. Metody pracy: (wg W. Okonia) Samodzielnego dochodzenia do wiedzy.. Asymilacji wiedzy.. b.) użalasz się nad nim i współczujesz mu - 1 pkt.. Waloryzacyjne.. Jeœli chcŒ mieæ przyjaciela, najpierw sam muszŒ nim byæ.. Rozpoznawanie własnych mocnych i słabych stron, zalet i wad, radzenie sobie w sytuacjach .Scenariusz zajęć zintegrowanych w kl. ii - "Zdobywamy przyjaciół" Zadania: - rozpoznawanie cech prawdziwego przyjaciela; - nawiązywanie przyjaznych kontaktów z innymi; - kształtowanie umiejętności dobrego funkcjonowania w grupie; - doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat; - rozwijanie empatii;May 16, 20221.Witam się z uczniami..
Apr 26, 2021Zabawa "Cechy prawdziwego przyjaciela".
=) zapraszam do mnie =) #∂ ∂σмιηιк ♛ "Prawdziwy przyjaciel to ten, nad którym nie musisz się zastanawiać czy nim jest" ★ szczery do bólu ★ wierny ★ godny zaufania ★ pomocny ★ możemy na niego liczyć w każdej sytuacji ★ uczciwy ★ lubi cię za to kim jesteś ★ nie próbuje cię zmieniać ★ zawsze cię wysłucha ★ nigdy cię nie zostawi ★ z nim zapominasz o problemach ★ nie pozwoli robić ci głupot .Scenariusz zajęć biblioterapeutycznych dla uczniów w wieku 8-9 lat poświęcony koleżeństwu i przyjaźni.. Na których zostały zapisane pozytywne, oraz negatywnymi cechy i zachowania ludzi.. uczeń: -poznaje cechy prawdziwego przyjaciela, -poznaje wartość przyjaźni w życiu człowieka.. "Żółci, Zieloni i przyjaźń" -praca z tekstem W. Widłaka.Być przyjacielem To umieć patrzeć na drugiego człowieka W chwilach radości i chwilach smutku I potrafić dzielić to z nim.. Chętne osoby mogą podzielić się swoją definicją z resztą klasy.. Praktyczne.Jul 12, 2021W ten sposób powstaje drzewko cech prawdziwego przyjaciela.. Dziecko odczytuje głośno napisy, a następnie wybiera pozytywną cechę i przypina wokół koła z napisem przyjaciel, tak aby powstało słońce.. To gotowość bezinteresownego działania w imię nieoczekiwania, a świadomego dawania..